Thursday, February 04, 2010

BANGUNAN TERTINGGI DUNIA

Semua bangsa yang maju dizamannya meninggalkan legasi berbentuk monument atau objek seperti piramid dsb. Mungkin untuk menunjukkan kemajuan, kekuatan, aspirasi ketika itu dan mungkin juga keangkuhan. Sejak akhir ini, bangunan pencakar langit menjadi simbol kemajuan ekonomi negara-negara sedang membangun. Dubai mendahului ketika ini. Apakah keruntuhan ekonomi Dubai turut memberi kesan terhadap simbol yang sedang mereka bina. Nakheel Tower yang dicadangkan telah ditangguhkan tapi mereka masih mendahului melalui iaitu Burj Dubai. Negara mana selepas ini?

8 comments:

sherry said...

Hanya Allah jua yang Maha Mengetahui.

Mentari, Hujan dan Pelangi said...

Tak berFB dah?

Anonymous said...

Antara tanda akhir zaman adalah apabila pengembala kambing berlumba mendirikan bangunan tinggi. Dulu orang Dubai ni asalnya Badwi pengembala kambing dan sekarang seperti yang kita lihat......Mi, si Osman makmor ada lagi. Aku email dia tak masuk la.

Mentari, Hujan dan Pelangi said...

Bro, awat tanpa nama pulak. Osman ada lagi. Tak gi mana-mana lagi.

Amir said...

Tertekan la bro....kasi aku email Osman Makmor, nak kacau dia sikit. gf hang kat Kuching tu camner, gaut lagi ker hehehehehe

Mentari, Hujan dan Pelangi said...

Apa yang tertekan? Dok cuti pun tertekan jugak. Kita orang kat sini lainlah...dok menekan aje. Bro tengoklah website MOF lah.

Amir said...

tertekan button la bang.....aku guna MOF punya email tapi tak boleh. Hang dah naik 54 kan, tahniah.

striker gila said...

mungkin akn ada bangunan tertinggi di dunia di malaysia pada 2050 nnti...